Perez je úplne beznádejný aj v tejto štatistike! Piastri sa stal siedmym víťazom, no tím si znechutil double. Mohol to urobiť inak?

4.5
(2)

Uplynulým podujatím neďaleko Budapešti sa nám aktuálny ročník prehupol do svojej druhej polovice a musíme skonštatovať, že sledujeme jednu z najnapínavejších a najintenzívnejších sezón posledného desaťročia. Dôkazom toho je, že okrem Pereza zvíťazili už všetci piloti z top tímov.

Najčerstvejším víťazom, ktorý zároveň dokázal triumfovať premiérovo v kariére, sa stal v nedeľu Oscar Piastri z McLarenu. Austrálčan, hoci štartoval z druhého miesta, už na štarte predstihol tímového kolegu Norrisa a od začiatku bezchybnou jazdou potvrdzoval, že chce preťať cieľovú čiaru ako prvý. Avšak ukázalo sa, že stratégovia z Wokingu ešte nemajú úplne vžité procesy, ako postupovať v prípade možného dominantného double. Okrem iného sme to videli v momente, keď sa nepochopiteľne obávali Lewisa Hamiltona na 5.mieste, ktorý ich nemohol ohroziť.

Neistota tímu Andreu Stellu vygradovala „vysielačkovým billiardom“ medzi Norrisom a jeho inžinierom, do ktorého sa žiadal zásah priamo od šéfa, ktorý však neprišiel, a následným teatrálnym spomalením a prepustením pozície na cieľovej rovinke práve Piastrimu, čo považujeme za zbytočný negatívny moment na inak dokonalom víkende z pohľadu McLarenu. Druhý muž Veľkej ceny a aj priebežného poradia jazdcov o situácii povedal: „Myslím, že sme si to urobili zbytočne ťažšie. Prvý mal ísť do boxov Oscar a tým by to bolo pre nás jednoduchšie,“ ponúkol strohé vyjadrenie mladý Brit.

Pochopiteľne priestor na vyjadrenie pocitov o diskutovanom momente dostal aj víťaz v Maďarsku: „Som si istý, že sa o tom budeme v tíme veľa rozprávať. Informácia, ktorú som dostal, bola o tom, že Lando pokrýva Hamiltona a preto zastavil skôr a ja pokrývam Verstappena, pretože sme vedeli, že pôjde do boxov neskôr. Samozrejme, že toto rozhodnutie mu dalo undercut a možno aj skomplikovalo isté veci, ale cez to sa dostaneme,“ povedal Piastri.

Lando Norris zamieril k mechanikom v 45.kole, v čase keď bol iba dve sekundy za Piastrim, po tom ako mu vyšiel druhý stint a dokázal stiahnuť náskok tímového kolegu. McLaren v tom momente, ako sme už spomínali, sa obával Mercedesu Lewisa Hamiltona, ktorý mal čerstvé pneumatiky po pit stope v 40.kole. Vo výjazdovom kole z boxov Hamilton strácal na Norrisa 29 sekúnd a v priebehu nasledujúcich pár kôl sa náskok kontinuálne znižoval až na úroveň 25,5 sekundy, kedy Norris zastavil.

OBÁVALI SA DEGRADÁCIE A NEMALI PRIESTOR NA CHYBU

Pobyt v boxoch na Hungaroringu spôsobí časovú stratu približne okolo 20 sekúnd, čo znamená, že Norris nemal veľkú rezervu a istotu, že sa udrží pred Mercedesom, v prípade ak by sa počas zastávky niečo pokazilo s prihliadnutím aj na charakteristiku okruhu a zložitosť predbiehania. Tím sa rovnako obával vysokej degradácie pneumatík, čo opäť zvýšilo tlak na stratégov, aby ich piloti zvládli prísť až do cieľa bez pit stopu navyše.

Faktor pneumatík v konečnom dôsledku najviac potenciálne ovplyvňoval Piastriho, pretože Verstappen, ktorého pokrýval, mal „offsetovú“ stratégiu a bol za ním iba so stratou deviatich sekúnd. Stella o rozhodovaní a stratégiách tímu povedal po pretekoch tieto slová: „Nechceli sme zastaviť veľmi skoro, pretože pneumatiky mali veľkú degradáciu a chceli sme mať dobré gumy v závere, pre prípad, že by nás Max ohrozoval. Z toho dôvodu sme potrebovali oddialiť pit stop najviac ako sme mohli. Druhý faktor, ktorý musíte zobrať do úvahy, je prípadný problém v boxoch, preto potrebujete zastaviť absolútne bezpečne,“ vyjadril sa Španiel.

Zdroj: www.motorsport.com/f1/news/does-mclarens-explanation-for-its-f1-team-orders-controversy-stack-up/10637486/

Zdroj titulného obrázka: MarcussFA14/depositphotos.com

Aký bol tento článok?

Kliknutím na hviezdičku ho ohodnotíte!

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hlasov: 2

Zatiaľ žiadne hlasy! Buďte prvý, kto ohodnotí tento článok.

Spread the love

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najviac recenzií

Najviac videné