Uplynulým podujatím neďaleko Budapešti sa nám aktuálny ročník prehupol do svojej druhej polovice a musíme skonštatovať, že sledujeme jednu z najnapínavejších a najintenzívnejších sezón posledného desaťročia. Dôkazom toho je, že okrem Pereza zvíťazili už všetci piloti z top tímov.
Najčerstvejším víťazom, ktorý zároveň dokázal triumfovať premiérovo v kariére, sa stal v nedeľu Oscar Piastri z McLarenu. Austrálčan, hoci štartoval z druhého miesta, už na štarte predstihol tímového kolegu Norrisa a od začiatku bezchybnou jazdou potvrdzoval, že chce preťať cieľovú čiaru ako prvý. Avšak ukázalo sa, že stratégovia z Wokingu ešte nemajú úplne vžité procesy, ako postupovať v prípade možného dominantného double. Okrem iného sme to videli v momente, keď sa nepochopiteľne obávali Lewisa Hamiltona na 5.mieste, ktorý ich nemohol ohroziť.
Neistota tímu Andreu Stellu vygradovala „vysielačkovým billiardom“ medzi Norrisom a jeho inžinierom, do ktorého sa žiadal zásah priamo od šéfa, ktorý však neprišiel, a následným teatrálnym spomalením a prepustením pozície na cieľovej rovinke práve Piastrimu, čo považujeme za zbytočný negatívny moment na inak dokonalom víkende z pohľadu McLarenu. Druhý muž Veľkej ceny a aj priebežného poradia jazdcov o situácii povedal: „Myslím, že sme si to urobili zbytočne ťažšie. Prvý mal ísť do boxov Oscar a tým by to bolo pre nás jednoduchšie,“ ponúkol strohé vyjadrenie mladý Brit.
Pochopiteľne priestor na vyjadrenie pocitov o diskutovanom momente dostal aj víťaz v Maďarsku: „Som si istý, že sa o tom budeme v tíme veľa rozprávať. Informácia, ktorú som dostal, bola o tom, že Lando pokrýva Hamiltona a preto zastavil skôr a ja pokrývam Verstappena, pretože sme vedeli, že pôjde do boxov neskôr. Samozrejme, že toto rozhodnutie mu dalo undercut a možno aj skomplikovalo isté veci, ale cez to sa dostaneme,“ povedal Piastri.
Lando Norris zamieril k mechanikom v 45.kole, v čase keď bol iba dve sekundy za Piastrim, po tom ako mu vyšiel druhý stint a dokázal stiahnuť náskok tímového kolegu. McLaren v tom momente, ako sme už spomínali, sa obával Mercedesu Lewisa Hamiltona, ktorý mal čerstvé pneumatiky po pit stope v 40.kole. Vo výjazdovom kole z boxov Hamilton strácal na Norrisa 29 sekúnd a v priebehu nasledujúcich pár kôl sa náskok kontinuálne znižoval až na úroveň 25,5 sekundy, kedy Norris zastavil.
OBÁVALI SA DEGRADÁCIE A NEMALI PRIESTOR NA CHYBU
Pobyt v boxoch na Hungaroringu spôsobí časovú stratu približne okolo 20 sekúnd, čo znamená, že Norris nemal veľkú rezervu a istotu, že sa udrží pred Mercedesom, v prípade ak by sa počas zastávky niečo pokazilo s prihliadnutím aj na charakteristiku okruhu a zložitosť predbiehania. Tím sa rovnako obával vysokej degradácie pneumatík, čo opäť zvýšilo tlak na stratégov, aby ich piloti zvládli prísť až do cieľa bez pit stopu navyše.
Faktor pneumatík v konečnom dôsledku najviac potenciálne ovplyvňoval Piastriho, pretože Verstappen, ktorého pokrýval, mal „offsetovú“ stratégiu a bol za ním iba so stratou deviatich sekúnd. Stella o rozhodovaní a stratégiách tímu povedal po pretekoch tieto slová: „Nechceli sme zastaviť veľmi skoro, pretože pneumatiky mali veľkú degradáciu a chceli sme mať dobré gumy v závere, pre prípad, že by nás Max ohrozoval. Z toho dôvodu sme potrebovali oddialiť pit stop najviac ako sme mohli. Druhý faktor, ktorý musíte zobrať do úvahy, je prípadný problém v boxoch, preto potrebujete zastaviť absolútne bezpečne,“ vyjadril sa Španiel.
Zdroj: www.motorsport.com/f1/news/does-mclarens-explanation-for-its-f1-team-orders-controversy-stack-up/10637486/
Zdroj titulného obrázka: MarcussFA14/depositphotos.com
Aký bol tento článok?
Kliknutím na hviezdičku ho ohodnotíte!
Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hlasov: 2
Zatiaľ žiadne hlasy! Buďte prvý, kto ohodnotí tento článok.