Pilot tímu Haas Kevin Magnussen má za sebou nevydarený priebeh doterajšej sezóny. Kým jeho kolega zbiera pre tím body do Pohára konštruktérov, Dánsky búrlivák si vylepšuje iba osobné bodové konto. No určite nie spôsobom, akým by si želal.
Už v pomerne dávnej minulosti, v roku 2012, bola F1 svedkom legendárnej nehody na okruhu Spa-Francorschamps, v ktorej Romain Grosjean po spektakulárnom štarte preletel nad hlavou Fernanda Alonsa a tiež zostrelil Lewisa Hamiltona. Iba zázrakom sa vtedy nikomu nič nestalo. Vedenie šampionátu sa na základe tohto incidentu, ale aj predchádzajúcich vážnych nehôd Francúza rozhodlo o dva roky neskôr zaviesť systém trestných bodov.
Momentálne sú pravidlá v tejto oblasti nastavené tak, že v prípade ak jazdec v priebehu jedného kalendárneho roka nazbiera 12 trestných bodov, má automaticky zákaz štartu na nasledujúcom podujatí. Najbližšie k tejto nelichotivej méte boli doteraz Pierre Gasly v roku 2023, Lewis Hamilton v roku 2020 a Daniil Kvyat v roku 2017. No ani jeden z týchto jazdcov nebol v takom výraznom ohrození, v akom je dnes Kevin Magnussen, ktorý bude pretekať pod hrozbou dištancu celý jeden rok, kým sa odpočítajú prvé „čierne body“.
„Vôbec nad tým nepremýšľam. Musím na to neustále tlačiť, inak sa budem nasledujúcich 20 závodných víkendov iba voziť,“ povedal Magnussen v rozhovore pre portál Motorsport.com pred Veľkou cenou Monaka. Pravdou je, že už počas minulého podujatia v Imole bol Dán prvý raz v roku pre televízne kamery v závode takmer neviditeľný, pričom to mohlo súvisieť práve s taktikou vyhýbania sa kolíziám a potenciálnym problémom.
„Vyzeralo to celkom nádejne, vyrovnal som sa ich tempu a mal som možnosť bojovať o body. Čiže nemusel som tam jazdiť nejako divoko a riskantne,“ vrátil sa Magnussen ešte k svojmu výkonu spred týždňa. Celá sága o možnej nútenej pauze však začala už skôr. Konkrétne v Džidde, kde sa Dán previnil svojou nebezpečnou defenzívnou jazdou voči Yukimu Tsunodovi a Loganovi Seargantovi, za ktorú získal 3 trestné body a vyvrcholila nateraz poslednou nehodou v Miami práve so spomínaným Loganom Seargantom.
NECHAJTE NÁS PRETEKAŤ
„Vyskytlo sa pár situácií, v ktorých aj keď som nebojoval o body, tak som bojoval o kvalitný tímový výsledok, pretože ako tím sme boli v hre o dobré body a mojou pozíciou na trati som mal možnosť to ovplyvniť. Ťažko teda môžem povedať, či ľutujem, čo som robil. Aj keď sa vždy pokúšam bojovať tvrdo, ak idem za limit a dostanem trest, akceptujem ho,“ dodal Magnussen.
Skúsený pilot tiež poukázal na skutočnosť, že možno F1 dospela do bodu, keď už je pravidiel, ktoré vo svojej podstate obmedzujú rýdze pretekanie až priveľa. „Načo sú nám všetky pravidlá o vnútornej stope počas predbiehania? Prečo nepoužívame inštinkt pretekára?“ Zamyslel sa Magnussen a pokračoval: „Všetci chceme prísť do cieľa, nechajte nás pretekať a používať naše inštinkty.“
Zdroj: www.motorsport.com/f1/news/exclusive-what-its-like-racing-under-an-f1-race-ban/10614565/
Zdroj titulného obrázka: Photo 186375597 | Kevin Magnussen © Marco Canoniero | Dreamstime.com
Aký bol tento článok?
Kliknutím na hviezdičku ho ohodnotíte!
Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hlasov: 2
Zatiaľ žiadne hlasy! Buďte prvý, kto ohodnotí tento článok.