Boj v domovine Ferrari môže rozhodnúť neviditeľný faktor: Mercedes si to pravdepodobne len vytrpí

4.7
(3)

Posledné týždne a mesiace je v F1 náročné čokoľvek predikovať a rozloženie síl na čele sa mení prakticky od okruhu k okruhu. Pri momentálnej vyrovnanosti tímov už naozaj rozhodujú mikroskopické detaily, ktoré vo výsledku prinášajú tie potrebné tisícinky navyše. Výnimkou nebude ani okruh v Monze.

Po letnej prestávke pokračujeme v rýchlom tempe a po podujatí v Holandsku, kde všetkých uzemnil „strojovo“ presný Lando Norris a Maxovi Verstappenovi na jeho domácej pôde nadelil priepastných 22 sekúnd, sa pozornosť fanúšikov presúva do milovaného Chrámu rýchlosti. Mnohí sú prirodzene v očakávaní, aké budú výkony Ferrari, ktoré už avizovalo navýšenie rýchlosti, podobne ako pred rokom, kde dlhú dobu dokázali preháňať na čele vtedy dominantný Red Bull.

Do víkendu v Taliansku však tímy budú vstupovať ešte výraznejšie „na slepo“, pretože nielenže ťažko odhadovať, kto bude najrýchlejší, no navyše sa budú musieť rýchlo prispôsobiť úplne novému asfaltu, ktorý bol položený iba na prelome mája a júna. Nový povrch má totiž vždy výrazný vplyv na priebeh kvalifikácie a závodu. Prvotné náznaky priamo z Monzy už teraz naznačujú, že asfalt môže byť najčastejšie skloňovaným slovom.

Pracovníci Pirelli vykonali v úvode augusta traťovú inšpekciu a jedným z jej záverov je, že nový povrch je černejší. Znamená to, že ten bude odrážať viac slnečného svetla a trať bude horúcejšia ako v minulosti. Predpokladá sa, že jej teplota by sa mohla vyšplhať až na úroveň 50 stupňov Celzia, čo by bolo výrazne viac ako pominulé roky. Faktor teploty následne ovplyvní aj životnosť jednotlivých pneumatík a závodné stratégie.

V dokumente, ktorý Pirelli poslalo tímom stojí: „Novo položený povrch je hladkejší a černejší, čo ovplyvní teplotu trate, ktorá môže dosiahnuť významných hodnôt. Teoreticky by nový povrch mal ponúknuť lepšiu priľnavosť, čo ovplyvní výkon pneumatík a ich prevádzkové okno,“ napísali Taliani. Predpoveď počasia avizuje celovíkendové teploty okolo 30 stupňov Celzia, čo znamená, že tímy budú čeliť výzve neprehriať svoje pneumatiky.

NERIEŠITEĽNÝ PROBLÉM PRE MERCEDES?

Očakávané podmienky na Monze nehrajú do karát jednému z favoritov, a to Mercedesu, ktorý má dlhodobé problémy s prehrievaním a drolením pneumatík v horúcich teplotách na monopostoch W15. Dôkazom sú ich výkony v Španielsku alebo Maďarsku, kde panovali vysoké teploty, kým v chladnejšom Montreale bol Mercedes v boji o čelo. K téme sa vyjadril aj riaditeľ traťových operácií „Strieborných“ Andrew Shovlin, ktorý povedal: „Na okruhoch, akými boli Hungaroring alebo Silverstone, sme mali stabilnú zadnú časť auta, kým v Rakúsku alebo Budapešti nám chýbala. Spôsobila to najmä vyššia teplota v gumách oproti konkurencii.“

„Sme si vedomí, že v tejto oblasti musíme zapracovať, no nie je to problém riešiteľný jedným aerodynamickým upgradom. Bude na to potrebných hneď niekoľko vylepšení,“ dodal známy inžinier.

Zdroj: www.motorsport.com/f1/news/why-very-different-dark-monza-surface-could-be-bad-news-for-mercedes/10648242/#comments-block-anchor

Zdroj titulného obrázka MarcussFA14/depositphotos.com

Aký bol tento článok?

Kliknutím na hviezdičku ho ohodnotíte!

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hlasov: 3

Zatiaľ žiadne hlasy! Buďte prvý, kto ohodnotí tento článok.

Spread the love

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najviac recenzií

Najviac videné