Alonso: „To by urobil každý pilot“

5
(12)

Fernando Alonso hovorí, že bolo „sklamaním“ dostať 20-sekundovú penalizáciu za jeho podiel na havárii Georgea Russella vo VC Austrálie. Povedal, že jeho jazda nebola nebezpečná.

V záverečných kolách pretekov v Melbourne zostal Alonso bojovať s Russellom o šieste miesto.

Alonso sa obával toho, aký bude zraniteľný v zónach DRS v Albert Parku, a tak tvrdil, že sa v predposlednom kole pokúsil zabrzdiť skôr do šiestej zákruty, aby mohol na nasledujúcej rovinke zvýšiť rýchlosť.

Russell bol zaskočený jeho manévrom a následne havaroval. Stewardi tak vyšetrovali akúkoľvek nepravidelnú jazdu dvojnásobného majstra sveta F1.

Po zvážení dôkazov a vysvetlení od Alonsa bol Španiel predvedený za „potenciálne nebezpečnú“ jazdu, ktorá bola po pretekoch zmenená na 20-sekundovú penalizáciu.

Penalizácia ho tak v konečných výsledkoch posunula zo šiesteho na ôsme miesto a povýšila tímového kolegu Lancea Strolla na šieste miesto a Yukiho Tsunodu z RB na siedme miesto.

Telemetria ukázala, že Alonso brzdil o 100 metrov skôr ako zvyčajne. Komisári usúdili, že spomalil viac než je potrebné na optimalizáciu výjazdu zo zákruty.

Alonso povedal, že bol rozsudkom sklamaný, pretože vôbec nemal pocit, že by urobil niečo nebezpečné.

„George ma rýchlo dobehol, vedel som, že príde,“ prezradil svoj pohľad Alonso po zosadení na ôsme miesto. „Potom bol päť alebo šesť kôl v dosahu DRS, takže som robil len kvalifikačné kolá, aby som zostal vpredu. Chcel som maximalizovať rýchlosť výjazdu zo šiestej zákruty, aby som sa mu ubránil. To by urobil každý pilot. Necítil som, že je to nebezpečné. Je sklamaním dostať penalizáciu od športových komisárov za to, čo boli ťažké, ale férové preteky. Napriek tomu som rád, že George je v poriadku. Nebolo pekné vidieť jeho auto v strede trate.“

Neskôr Alonso vyjadril svoj názor aj na sociálnych sieťach.

„Trochu ma prekvapila penalizácia na konci pretekov týkajúca sa toho, ako by sme mali pristupovať k zákrutám alebo ako by sme mali riadiť svoje monoposty,“ napísal. „V žiadnom bode nechceme pri týchto rýchlostiach urobiť niečo zlé. Verím, že bez štrku v tejto zákrute, v ktorejkoľvek inej zákrute na svete, nás nikdy ani nevyšetria. V F1, s viac ako 20-ročnými skúsenosťami, s epickými duelmi ako Imola 2005/2006/Brazília 2023, zmena pretekárskych línií, obetovanie nájazdovej rýchlosti na dobré výjazdy zo zákrut je súčasťou umenia motoristického športu. Nikdy nejazdíme na 100 % každé pretekárske kolo a každú zákrutu, šetríme palivo, pneumatiky, brzdy, takže zodpovednosť za to, že každé kolo nie je rovnaké, je trochu prekvapujúce.“

Šéf tímu Mike Krack povedal, že bol podobne prekvapený verdiktom stewardov, no Aston Martin sa proti rozhodnutiu neodvolá.

„Bolo prekvapujúce vidieť ho klesnúť na ôsme miesto s penalizáciou po pretekoch, ale rozhodnutie musíme akceptovať,“ komentoval. „Toto neodvedie pozornosť od pozitívneho dňa. Získali sme 12 majstrovských bodov. Plné uznanie obom jazdcom, ktorí premenili naše pozície na štartovom rošte na body s využitím dvoch veľmi odlišných stratégií pneumatík.“


Zdroj: https://www.motorsport.com/f1/news/alonso-penalty-for-russell-incident-in-f1-australian-gp-disappointing/10591267/

Aký bol tento článok?

Kliknutím na hviezdičku ho ohodnotíte!

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hlasov: 12

Zatiaľ žiadne hlasy! Buďte prvý, kto ohodnotí tento článok.

Spread the love

Súvisiace články

1 Comment

  • Gandalf89 , 25 marca, 2024 @ 4:24 pm

    Ja s ním súhlasím. To isté je aj na ceste, chybu má ten vzadu, pokiaľ mu ten vpredu vyslovene neskríži cestu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najviac recenzií

Najviac videné